söndag 31 augusti 2014

Pirål

Igårkväll var jag hemma själv hela kvällen då familjen var hos någon annan. Så jag spelade bara lite SSO efter att de gått, sedan tog jag mitt täcke och några kuddar med mig till vardagsrummet och satte på TV:n, jag värmde mat och sånt och åt medan jag tittade på en film som gick på femman.

Men när jag spelade SSO precis efter att familjen dragit så hjälpte jag och Frupp och Albert Johan att fixa sin outfit. Och jag ville inte känna mig alldeles forever alone när jag tittade på TV så vi startade en kikgrupp.
Så vi kikade en hel del. 

En stund efter att jag ätit färdigt så tänkte jag börja på chokladen som min familj lämnat åt mig, men då förstörde Frupp min aptit med en hemsk bild. Man kan säga att det såg ut som ett manligt könsorgan som var vid liv. Tydligen var det ett djur, en Pirål. Vi pratade mycket om Piråler (och Kattklippäää) resten av kvällen. Jag fick upp ögonen för Piråler och nu är de ett nytt favoritdjur hos mig.

Senare på kvällen (tre timmar efter att familjen stuckit kanske) gick jag in på SSO igen för att vara med på Disko. Då pratade vi om Piråler igen, och fick även med andra som ej var med i gruppen. Så jag bestämde mig för att jag skulle göra en Pirålredgering nästa dag, och undrade vilka som ville vara med.
Så här är då Jag, Frupp, Johan, Fridolf, Albert, Moo och Lus på en enorm Pirål.


Det var en massa text, men det känns fortfarande som det är något jag glömt skriva. Jaja. Jag hade väldigt kul igårkväll i alla fall. Och för er som är intresserade så var det denna bilden som Frupp skickade som fick igång allt Pirålälskande.

1 kommentar:

  1. Den 26/1-2013 hade jag mitt första möte med en pirål. Nu ska jag berätta en historia om hur jag och min kompis Olivia hittade dessa vackra, groteska djur :D En vacker dag så skulle Olivia äta piroger och skulle googla på det, men istället skrev hon fel och skrev "pirål" och sa att om jag failade på MLC så var jag också tvungen att söka på det. Naturligtvis misslyckades jag och jag som har fobi för maskar och maskliknande saker/djur blev ju jätteglad när jag fick se de. Sedan berättade vi om dem för Frupp och sedan den dagen har hon varit förälskade i dem. #MakeThePirålFamous

    Okej hejdå :D

    SvaraRadera