lördag 21 mars 2015

Fler hudfärger

Jag blev jätteglad när jag såg att modellerna på Jorvik fashion week alla hade olika hudfärger. De liknar inte heller NPC:s utan mer våra karaktärer, vilket visar att det skulle kunna vara möjligt att våra karaktärer hade olika hudfärger.
Det enda problemet nu är hur de skulle få in det i spelet på ett smidigt sätt. Om det är där en skapar sin gubbe från allra första början så kommer ju alla gamla spelare bli rätt upprörda. Så jag ser två alternativ.
Antingen så kommer en kunna byta hudfärg i salongerna. Dock vet jag inte riktigt eftersom en då skulle kunna byta hudfärg hejvilt och det kanske blir jättekonstigt.
Det andra alternativet är att vi äldre spelare får chansen att göra om vår gubbe. Alltså utseendet. Att vi kommer kunna gå tillbaka till där en skapar sin gubbe och göra om den om en vill. Detta skulle såklart bara ske en enda gång, men då skulle en ju kunna ändra saker som en ångrat, t.e.x ögonfärg osv. Personligen tycker jag det skulle varit toppen, men jag vet inte.
Jag tycker dock det är toppen att teamet faktiskt visat på något sätt att det är möjligt. Deras mening var från första början inte rasistisk, men jag tror inte de kunde ana hur stort SSO faktiskt skulle bli. Ju större spelet blir, desto viktigare tycker jag det är att ta ställning i såna här frågor, speciellt när många spelare är unga. Annars finns det risk att rasism utvecklas vid en tidig ålder, och det borde vim alla göra allt vi kan för att motverka.


3 kommentarer:

  1. De har skrivit på Facebook att de håller på att göra en förändring till sminksystemet och har varnat för att om man har fingerlösa handskar kan fingrarna se lite gråa ut. Så kanske det i samband med att sminksystemet byts ut även blir mer variation när det hudfärgen på karaktären? En kan alltid hoppas.

    Jag tycker liksom du att när det kommer fler valmöjligheter när det gäller hudfärger bör spelare som blev medlemmar innan förändringen få välja åtminstone en gång, istället för att behöva börja om från scratch.

    SvaraRadera
  2. Cecilia Gladefield22 mars 2015 kl. 19:34

    Fler hudfärger har man verkligen önskat ett bra tag. Finns så mång olika vackra hudfärger därute och Jorvik skulle verkligen bli vackrare och intressantare med mer mångfald. Fler ansiktstyper med många olika etniciteter skulle heller inte sitta fel ;P
    Att kunna byta hudfärg en gång om man redan har en karaktär skulle vara super. För att börja om helt från början skulle vara på tok för drygt.. xD
    Hoppas att det kommer snart! :D Håller tummarna! <3

    SvaraRadera