lördag 26 juli 2014

Ett träd

I onsdags åkte jag iväg till stugan igen, kom hem igårkväll. Skyndade mig att göra Sunfields dagliga, för jag ville egentligen bara koll in det nya uråldriga trädet och sedan logga.
Oturligt nog blev jag poppis med Sunfields och låste upp nya uppdrag. Men de var över snabbt så jag kunde sticka till trädet.
Jag red vilse flertal gånger på väg dit. Alltså när jag var uppe i själva bergen. Skulle ut på varenda klippa för att utforska, ville ju inte missa något. När jag tillsist sett trädet så var det en sista klippa jag ville ut på, men det slutade med att jag var fast på en brant flera meter nedanför trädet.
Då loggade jag ut och somnade.

Idag tog jag lite bilder där, och tänkte skriva om det.
Det är ju självklart en del av kommande huvuduppdrag. Jag tror fortfarande att vi kommer få komma längre in i slottet, förmodligen för att ta reda på vart nästa träd finns (vilket i princip alla på SSO redan vet vid det här laget).
Där är i vilket fall väldigt fint och mysigt, spännande med en varg också. (Såg den igår, men lyckades inte hitta den idag).
Från olika klippor kan man se ut över Jorvik. Har alltid velat gå upp i bergen i Firgrove, och äntligen kan vi det. Det betyder ju att man i framtiden skulle kunna göra alla bergstoppar tillgängliga.
Men teamet har gjort det ganska lätt att hitta trots allt. Om de ville hålla det hemligt kunde de satt en osynlig vägg menar jag. Så jag tror att de vill ge en vink om att nya huvuduppdrag är på G. Det tycker jag är bra, jag vill då inte vänta lika länge på nya huvuduppdrag som förra gången.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar