tisdag 15 april 2014

Den hemliga stenringen

En annan sak som jag kom att tänka på idag. Stenringens läge.
Den ligger ju strax ovanför Gyllenåsarnas Dal. Inte allt för långt bort från UFOt om jag inte misstar mig.
Jag red runt där ett tag och utforskade. Detta är vad jag kom fram till.
Det är bara en ytterst liten del av Stenringen som vi kan vara på.
Låt oss börja med delen bakom Fripp. Om man kollar på kartan så pekar pilen mot den större delen, den som är norrut.

Den inringade biten är ungefär vad man ser (tror jag)


Nedanför finns en djup dal, nere i dalen finns det träd. Runtomkring finns det berg och mer träd. Den lila dimman döljer bra vad som finns. Om man tittar rakt fram och tittar väldigt noggrant kan man se en massa träd i dimman.
Min gissning är att Stenringen inte kommer påverka denna delen alls. Man kommer kunna vara i dalen, som om det skulle finnas en stenring ovanför Everwindfälten (bara ett exempel.)



Kolla noga i dimman, ungefär vid Sunnys huvud. Där kan man urskilja träd (som inte är granar).
Sen om man går på andra hållet stoppas man av en grind. Om man kollar på kartan nu så är pilen riktad åt andra hållet, mot GÅD.
Här tror jag dock att Stencirkeln har mycket mer betydelse. Bakom grinden finns en bro och bakom bron fortsätter marken i samma nivå. Men troligtvis finns dalen där under också. Kanske går vägen bakom bron tvärt neråt, ner i dalen.



Jag var nyss inne på SSO's wiki och kollade. Jag hittade en massa spännande karaktärer och områden som jag aldrig ens hört talas om!
Om alla dessa områden ska komma till SSO så kommer vi nog få vänta ett tag. Jag tror att andra delen av sb, Forntornet eller Dinodalen kommer släppas härnäst. Det är i alla fall de områden man fått höra mest om. Men nästa vecka fortsätter ju huvuduppdragen och därmed borde Grådaggsbergen öppnas. Teamet har oerhört mycket de skulle kunna göra, vilket ger oss spelare en massa tid att spekulera och fantisera. 
Hela det omringade området kan släppas. I.o.m färjorna fick vi reda på att kartan inte fortsätter i söder. Det är bara en smal ö längst ner i söder. Men till väster fortsätter dock kartan! Jorvik city är nämligen utanför kartan. Det visar ju på att kartan kommer fortsätta åt både väster och norr, troligtvis.


När man tänker på sånt här blir man oerhört ivrig att få veta mer. Man vill bara få reda på allt just nu! Men när man tänker efter så är det bra att det är så lång tid mellan de större uppdateringarna. Hur tråkigt hade det inte varit om man inte fick fantisera om vad som kommer hända? Var saker kommer finnas, hur saker kommer se ut, hur saker kommer vara e.t.c.
Det är något av det bästa med SSO, tycker jag!
Tack för att du tog dig tid att läsa mina tankar. :)

2 kommentarer:

  1. Hittade detta inlägg när jag var och försökte hitta lite intressanta saker, och detta inlägg gjorde mig så ivrig! (Även fast det var över ett år sedan detta las ut, hehe) Jag tror absolut att bron vid sten cirkeln fortfarande leder till Forntornet och det är något skumt med det. Vem vet, kanske det finns något spår av Anne där? Gah, Älskar att man kan fantisera! :D / Lisa Macborn

    SvaraRadera
  2. Hur tar man sig dit?

    SvaraRadera