onsdag 23 april 2014

"Svara då"

Suck...
Det finns mycket här i livet jag irriterar mig på, men i SSO är det inte mycket. Det finns däremot en sak som är så oerhört irriterande.
Uttrycket "brb" är nog ett av de mest använda orden i chatten. Det är ett bra uttryck tycker jag. Även om man inte skriver att man är brb så ska man kunna vara det.
Det är inte det jag irriterar mig på, utan det är det som händer medan man är brb.
Någon ställer en fråga, men jag är ju brb så jag kan ju inte svara. Personen antar att jag sitter framför datorn, ser personens meddelande, skrattar ondskefullt och ignorerar det bara för att jag så hemskt gärna vill göra personen ledsen. Jag vill att personen ska känna sig hatad, oälskad, förnärmad.

Really?

Jag menar - allvarligt. Så fort man inte svarar blir folk upprörda och skriver "svara då!" "svara!" "du hatar mig!" Nej nej nej. Jag hatar inte dig, men jag hatar det du gör om du skriver så till mig. Jag är inte närvarande, därför kan jag inte svara. Jag förväntar mig inte att ni på något magiskt vis ska se när jag är brb och inte, men ni kan ha tålamod. Vänta och se, personer menar inte att avsiktligt ignorera ett meddelande.


Exempel: Jag är brb. Någon skriver i Vän-chatten och frågar om jag vill vara med i dennes klubb. (Jag har för övrigt redan berättat för denna person att jag trivs bra i min nuvarande klubb och inte vill byta.) I alla fall så har personen, under tiden jag varit iväg och hjälpt mamma hitta ett recept, skrivit allt detta. Jag har inte ens sett det, och personen drar slutsatser som inte stämmer. "Du kommer inte ihåg mig" Nej, det gör jag inte. Jag har glömt dig under den veckan som gått sen vi senast pratade. Det är bara löjligt...


Ett annat exempel: Jag är inte ens brb, utan håller på att skriva svar till personen. Medan jag skriver för fullt (vilket tar lite lång tid, då det är långt och jag lyckas stava fel på ett antal ställen) drar personen slutsatsen att INGEN känner för att svara. Stackare.
(Den mörkblåa är någon annan som jag inte vet riktigt vad den håller på med. :P Detta var i klubbchatten.)

Tack för att du läste.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar