lördag 7 juni 2014

Tinker eller Andalusier?

Jag har väldigt svårt att bestämma mig - ska jag köpa Tinker eller Andalusier?
De är så lika, så jag vill inte ha båda. Manda har båda, och jag frågade henne vilken hon tyckte var bäst. Hon sa att hon tyckte Tinkern var bäst, för att den andra var klumpig. Men bara för att hennes är klumpig betyder det ju inte att min kommer vara det.
Har nu tagit lite bilder för att jämföra.





När man ser dem såhär så är de faktiskt inte så värst lika, men jag vill ändå inte ha båda. Just nu lutar det mer åt Andalusiern. Jag tycker personligen att Tinkern är snyggare, mest för att Tinkerns modell är mycket snyggare, men även färgen är det.
Dessutom har jag redan ett namn till Andalusiern.
Så, det blir nog Andalusiern jag köper trots allt. Kommer köpa en till Tinker om det kommer fler färger, då hinner jag även vänja mig vid Chess tillräckligt mycket, så att han fortfarande kommer vara speciell.
Om det inte kommer nya färger som jag gillar kommer säkerligen Tinkern få komma hem till mig.
Tinkern på en av bilderna tillhör Hanna Riverson.

2 kommentarer:

  1. Du kan ju köpa en tinker med namnet Sunking eller Sunkiss! Smeknamn Sunie,Sulie,Solie

    SvaraRadera
  2. där kan u få den andalusiska?

    SvaraRadera