onsdag 19 mars 2014

Jorvik city

I det här inlägget har jag pratat lite om Jorvik city.
När man åker färja syns det på kartan. Då ligger det i den oöppnade delen av Firgrove som jag skrivit lite om här.
När npc:erna snackar om det låter det som om det skulle finnas något slags stort shoppingcenter där, eller i alla fall mycket shopping. Men om det ligger i Firgrove, mitt ute i skogen i princip, så känns det lite konstigt.
Jag hoppas i alla fall på ett stort shoppingcenter. Det hade varit helt AWESOME!
En massa butiker. Kanske en butik för tröjor, en för klänningar, en för byxor, en för hattar etc. Och så några butiker med olika teman. En med punk, en med fjortis, en med fairy key. Och så några skönhetssalonger. Och så kan man gå runt där och åka rulltrappa upp till nästa våning o.s.v. Så finns det något café och någon djuraffär. Några affärer med utrustning. (Jag ser framför mig en hel butik med benlindor... ♥.♥) Och kanske en lite större där man kan handla mat, som man sen kan ha i ryggsäcken och äta på något café. Självklart får hästen stanna utanför när man är inne i centret. Och så kanske den globala chatten är igång när man är där inne, alternativt en alldeles egen shopping-chatt!

Det känns som att det är det området som de lägger mest fokus på just nu, och som vi kommer få härnäst, eftersom att de har satt ut det på kartan och allt. (Färjekartan.) Tror att det kommer gå färjor dit, i.o.m att de har satt ut det + att det är typ samma avstånd från de andra färjeplatserna som de har mellan varann.

Ja, det är mycket jag tar ut bara på grund av en liten prick, men man kan ju alltid drömma. ;D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar