lördag 22 februari 2014

Gårdagens kväll

Vilken härlig kväll det var alltså!
På eftermiddagen (runt 5 kanske) satt jag och spelade sims. Jag hade just laddat ner ett nytt mod, och hade ruskigt kul. Jag hade gjort en ekorre och höll på med en giraff. :D
Just då kom pappa hem. När han hade sagt hej till alla drog jag med honom till mitt rum. Han hjälpte mig att köpa och sen betalade jag honom.
Jag tänkte först göra klart giraffen innan jag spelade Starstable, men jag orkade inte vänta, så jag stängde sims och satte igång sso.
Jag red med en gång till Fort Pinta. Där köptes lilla Pricken.
Sen hör jag pappas röst från köket.
"Det är mat!" ropar han.
Efter maten rusar jag tillbaka till datorn och sticker till Paddockön. Vi skulle ha efterrätt, eftersom att vi hade bakat kladdkaka... :3
I alla fall skulle det vara event med DM kl 19.00.
Klockan var 19.20 när jag satt och spelade i väntan på kladdkakan.
Jag hade precis brevat My om att jag är ledsen att jag kommer försent till eventet. Sen ser jag att hon inte är inloggad. "Är eventet redan slut?" frågar jag i klubbchatten. Just då loggar My in och ber om ursäkt om att eventet är försenat.
Just då var det dags för efterrätt.
När vi ätit klart går jag tillbaka till datorn och köper Sunny.
Jag skyndar mig till stallet, där de nya underbara hästarna står. Jag ställer in alla fyra hästar i den stora spiltan. (Cim är på hö och Ash är den häst som jag rider just nu.) Jag skyndar mig allt vad jag kan till eventet. Jag har missat det mesta, men hinner till tävlingen på Marleys hoppbana.
Efter tävlingen rider vi på ett led till Fort Pinta och har disco. Jag tackar så mycket för en trevlig kväll, och sen kollar jag på Stjärnorna hos Babben. Efter Stjärnorna hos Babben tänkte jag logga in igen och bekanta mig med mina nya hästar, men då frågar pappa om vi ska se en Wolverine-film. Så, hela familjen kollar på Wolverine och äter snacks resten av kvällen, haha.

Idag tillät jag mig lite sovmorgon. Brukar annars vakna vid typ 7 på helger, men idag sov jag till typ halv nio.
Nu ska jag logga in och bekanta mig med mina nya underbara hästar, och levla Ash till level 15.
Tack om du orkade läsa hela detta inlägg. :P





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar