lördag 22 februari 2014

Pricken och Sunnys första dag

Idag kunde jag bekanta mig med mina nya hästar på riktigt. De är superunderbara båda två! Jag ska försöka fixa deras info någon gång snart, men det blir inte idag. ;D
Jag körde tre lopp med Ash så att han blev level 15, innan jag begav mig in i stallet.


Sedan fixade och donade jag med placeringen i stallet. Jag vill ju inte att någon häst ska känna sig utanför, så därför få alla stå tillsammans.



Utom Ash. Han är så blyg och känner sig alltid osäker och nervös i stora grupper, vare sig det är människor eller hästar. Han trivs bäst med att vara själv. Han fick spiltan vid fönstret, så att han kan se vad som händer utanför stallet. Han blir lätt orolig om han hör ljud men inte ser varifrån dem kommer.


Jag red runt i Jorvikstallet för att känna på hur det var att rida dem båda hästarna, och för att visa dem runt i deras nya hem lite grann.

Pricken är så oerhört glad och sprudlar av energi. Han är väldigt framåt och ser positivt på allting. Han är lite busig och ÄLSKAR att leka. Så länge ingen kommer till skada. Han är väldigt omtänksam och skulle aldrig göra en fluga förnär.


Sunny älskar att vara ute. Han trivs bäst på dagen, speciellt på morgonen. Natten, när det är mörkt och kallt, är han inget för. Han blir stressad i mörka utrymmen, men så länge det är ljust så är han glad. Att rulla runt i lera är även det jättehärligt tycker han.


När jag lämnat hästarna i stallet och sett till att alla var nöjda och glada, satte jag genast igång Prickens levling. Fast först tog vi en fika så att vi skulle orka med.


Just det ja. Natta från klubben frågade mig om hon kunde få titta på Cim. Hon ville gärna se en fux andalusier i rörelse. Jag bestämde mig för att ta hem honom från Hästön. Jag hade faktiskt börjat sakna honom. Så nu är han tillbaka i stallet! Lemmy blev jätteglad, och nu är det en massa kackel i stallet igen! :D ♥


Pricken kom till level 4 idag! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar