söndag 4 maj 2014

Argt mail till teamet

"Idag red jag runt och gjorde dagliga för att tjäna lite js. Jag började då prata i klubbchatten om hur mycket jag beundrade Conchita Wurst. Det var någon som undrade vem det var, så jag berättade lite om honom.
När jag skickade meddelandet var ordet transvestit censurerat. Varför då?
Jag blev riktigt arg, faktiskt. Jag tycker inte det är okej att man censurerar det ordet. Det är inget fel med att vara transvestit - tvärtom. Detta har nästan fått mig att ändra inställning till SSO helt. Är det bara ännu ett homofobiskt spel?
Jag vill gärna veta varför ni har valt att censurera ordet transvestit."

Detta var vad jag alldeles nyss skrev till teamet. Jag tycker inte att detta är okej. Kommer skriva här på bloggen vad de svarar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar