torsdag 8 maj 2014

Vilken attityd alltså

Igår hände en sak. Jag var på väg från Moorland till Fort Pinta för att göra uppdragen och köpa Vanilla. Det började ungefär på bron. (Det mörka strecket är någon annan.)




Det var någon som frågade om det var sant att jag skulle lämna DM. Jag svarade ja, eftersom det är ju det. Då var det några (2-3 stycken kanske) som inte ville att jag skulle lämna o.s.v. Sen var det en tjej som sa att hon fick lust att lämna. Flera stycken frågar varför, men enligt henne är det ingen som tar notis om henne över huvud taget. Hon började klaga på mig för att folk protesterade mot att jag skulle lämna och att folk bara frågat varför till henne (enligt henne; att ingen bryr sig.)
Men om man har varit med i princip sedan klubbstarten och alltid är aktiv i chatten kanske det inte är så konstigt att man lyckats få vänner i klubben, eller?
Är man däremot aldrig aktiv i chatten eller på events är det ingen som lär känna en - alltså blir det inte lika mycket protester.
Jag hade aldrig tidigare sett denna tjejen i chatten, vad jag kan minnas.

Det jag ville komma till var den här tråkiga attityden vissa har.
Folk säger "Jag ska lämna" eller "Ingen bryr sig om mig" eller "Jag är mobbad" bara för att få uppmärksamhet. Skärp er!
Hör de inte själva hur barnsligt och omoget det låter? Om man känner att ingen lägger märke till en - ha istället en trevlig ton och positiv inställning så börjar genast folk tycka om en mer och man blir därmed lite mer uppmärksammad.

Det var var jag ville säga denna gången. :)

Ps. Jag suddade även ut klubbnamnet, vill ju inte spoila vilken klubb riktigt än. c; Om jag inte redan lyckats göra det... o.o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar