söndag 25 maj 2014

Gamla minnen

Jag brukar sällan ha ljudet igång när jag spelar SSO, för att inte störa de andra i familjen. Men nu på senaste tiden har jag börjat ha det igång igen, tyst för att inte störa.
Idag är resten av familjen iväg så jag har ljudet ganska högt.
Jag rider ut på runda med Bison, och musiken får mig att tänka på tiden som nybörjare. Då hade jag alltid ljudet igång.
När det var Foos tur red jag till Moorland för att återuppleva gamla minnen. Men det kändes fel.
Istället red jag till Silverglade och red runt lite i slottet och byn.
Sen red jag och hämtade Blassan. Tillsammans red vi till Moorland. Jag hade tagit på mig nybörjarkläderna för att få den där känslan.
Det var riktigt riktigt mysigt!

Jag kommer ihåg när jag var nybörjare, hur jag såg Friesers, Appaloosas och Paints som folk red runt på. Jag undrade varför jag inte hade kunnat göra såna hästar. Sen kom jag på att man förmodligen måste vara Star rider för att göra såna hästar. Sen kom jag på att man inte kunde bli Star rider när man skapade sin gubbe.
Jag insåg att man kunde köpa flera hästar.

När jag klarat ut spelet drömde jag om hur det var att vara Star rider. Ha en massa coola hästar. Friesers, Appaloosas, Paints och Ponnyer (som precis kommit). Jag drömde om alla områden jag skulle kunna besöka. Om alla coola outfits jag skulle kunna göra. Det var så underbart.

När jag blev Star rider och red in i Silverglade blev jag överväldigad. Jag kunde inte sluta le. Jag ville titta på allt samtidigt, men det kunde jag ju inte. Det tog flera dagar för mig att utforska allt och för att över huvud taget lugna ner mig.

Jag är så glad att jag gjorde denna turen idag, det var verkligen underbara minnesbilder jag fick.
Jag funderar på om jag ska göra så med alla hästar. varje dag tar jag en häst till Moorland. Eller något annat område där jag försöker minnas hur det gick till när jag upptäckte det.

Även om jag upptäckte allt med Blassan och Lemmy kanske såna turer kan hjälpa mig stärka banden mellan mina andra hästar också.
Vi får se. :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar